Ќќ¬ќ—“» ” –ј»Ќџ
—ќЅџ“»я ¬ ћ»–≈

Ќовости ”краины, событи¤ в мире
Ћента новостей Ёкономика ¬ажно о важных ќбзоры —ћ» јналитическа¤ картина дн¤ ƒосье миллионеров “ќѕ-100

ќппозици¤ сочинила длинное-предлинное за¤вление о своем отношении к прошедшим выборам

√руппа оппозиционных партий, приближенных к ёлии “имошенко, подписала Ђ—овместное за¤вление оппозиционных политических партий ”краиныї на животрепещущую тему.

ѕриводим ниже текст за¤влени¤, распространенный пресс-службой партии ЂЅатькивщинаї.

Ђ—ѕ≤Ћ№Ќј «јя¬ј ќѕќ«»÷≤…Ќ»’ ѕќЋ≤“»„Ќ»’ ѕј–“≤… ” –јѓЌ»

ћ≥сцев≥ вибори, ¤к≥ в≥дбулис¤ в ”крањн≥ 31 жовтн¤, не були демократичними та в≥льними, вони не в≥дпов≥дають загальноприйн¤тим Ївропейським стандартам, њх результати св≥домо та системно спотворен≥.

¬же сьогодн≥ очевидно, що оф≥ц≥йн≥ результати вибор≥в не матимуть н≥чого сп≥льного з реальними настро¤ми людей, не в≥ддзеркалюватимуть њхнього справжнього волеви¤вленн¤. ‘альсиф≥кац≥¤ в украњнському вим≥р≥ була тривалим процесом, ¤кий охоплював вс≥ етапи виборчоњ кампан≥њ.

Ќова влада почала ероз≥ю демократ≥њ та л≥кв≥дац≥ю вибор≥в ¤к головноњ складовоњ демократичних процес≥в з ¤вного згортанн¤ свободи слова в ус≥х њњ про¤вах. як насл≥док, м≥жнародна орган≥зац≥¤ Ђ–епортери без кордон≥вї опустила ”крањну на 42 пункти в св≥товому рейтингу свободи преси. ƒо цього не треба б≥льше н≥чого додавати. ¬с≥ опозиц≥йн≥ пол≥тичн≥ сили були дискрим≥нован≥ в своЇму прав≥ бути присутн≥ми в центральних та багатьох рег≥ональних засобах масовоњ ≥нформац≥њ. √оловна причина такоњ ситуац≥њ Ц це повний контроль над «ћ≤ клановими угрупуванн¤ми з оточенн¤ нового ѕрезидента. ”¤вленн¤ громад¤н ”крањни про реальний стан справ в ус≥х сферах житт¤ св≥домо та суттЇво деформовано на основ≥ ман≥пул¤ц≥й.

ѕорушенн¤, ¤к≥ дали вс≥ п≥дстави зробити висновок про недемократичн≥сть та необТЇктивн≥сть вибор≥в, почалис¤ ще до старту кампан≥њ з незаконного перенесенн¤ дати вибор≥в, ¤к≥ зг≥дно  онституц≥њ, мали в≥дбутис¤ ще у травн≥. —ьогодн≥ вже очевидно, що перенос дати голосуванн¤ був викликаний прагненн¤м завершити формуванн¤ адм≥н≥стративного ресурсу, перебрати контроль за силовими структурами, поставити у повну залежн≥сть судову систему, переписати чинне законодавство п≥д електоральн≥ потреби ѕарт≥њ рег≥он≥в та њњ союзник≥в.

Ќаступним етапом орган≥зац≥њ системноњ фальсиф≥кац≥њ стало ухваленн¤ «акону Ђѕро вибори депутат≥в ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, м≥сцевих рад та с≥льських, селищних, м≥ських гол≥вї. …ого було виписано вин¤тково в ≥нтересах ѕарт≥њ рег≥он≥в, ¤ка д≥¤ла за принципом гри з правилами зам≥сть гри за правилами. «акон заклав кричуще непропорц≥йне представництво субТЇкт≥в виборчого процесу у територ≥альних та д≥льничних виборчих ком≥с≥¤х, що на практиц≥ дало можлив≥сть ѕрезиденту ”крањни поставити п≥д св≥й повний контроль територ≥альн≥ виборч≥ ком≥с≥њ та њх кер≥вництво, а д≥льничн≥ виборч≥ ком≥с≥њ взагал≥ сформувати монопольно, щоб зробити њх головною ланкою безконтрольноњ фальсиф≥кац≥њ вибор≥в. ѕовн≥стю п≥дконтрольн≥ силов≥ стуктури створили механ≥зм захисту фальсиф≥кац≥й в ком≥с≥¤х р≥зних р≥вн≥в.

 р≥м того, законом про вибори до м≥сцевих орган≥в влади ѕарт≥¤ рег≥он≥в за два м≥с¤ц≥в перед виборами св≥домо заборонила приймати в них участь парт≥йним блокам, що стало св≥домою дискрим≥нац≥Їю найб≥льшоњ опозиц≥йноњ пол≥тичноњ сили Ѕё“ в цих виборчих перегонах. «а такий короткий терм≥н до вибор≥в та в умовах блокуванн¤ ≥нформац≥њ центральними «ћ≤ неможливо було довести до вс≥х громад¤н ”крањни ≥ншу назву найб≥льшоњ опозиц≥йноњ пол≥тичноњ сили.

Ќа цих виборах влада застосувала ще одну зовс≥м нову технолог≥ю фальсиф≥кац≥њ: створенн¤ фальшивих парт≥йних орган≥зац≥й опозиц≥йних пол≥тичних сил. ÷е проводилос¤ ћ≥н≥стерством юстиц≥њ, ћ≥н≥стерством внутр≥шн≥х справ, керованими судами та п≥дконтрольними територ≥альними виборчими ком≥с≥¤ми за дорученн¤м ѕрезидента ”крањни.

¬ останню н≥ч перед днем вибор≥в незаконн≥сть створенн¤ владою фальшивих осередк≥в парт≥њ ЂЅатьк≥вщинаї було доведено в судах, але це вже н≥чого не зм≥нило. ¬ результат≥ найб≥льша опозиц≥йна парт≥¤ ЂЅатьк≥вщинаї (Ѕё“) та ≥нш≥ опозиц≥йн≥ сили не були допущен≥ до вибор≥в на  ињвщин≥, Ћьв≥вщин≥,  ≥ровоградщин≥, “ерноп≥лл≥ та в ≥нших рег≥онах, що позбавило понад м≥льйон громад¤н можливост≥ зробити св≥й виб≥р.

ƒл¤ системноњ фальсиф≥кац≥њ вперше за вс≥ роки незалежност≥ був орган≥зований в масштабах вс≥Їњ крањни незаконний друк фальшивих виборчих бюлетен≥в.

¬≥дпов≥дно до частини 2 статт≥ 66 закону про м≥сцев≥ вибори, виборч≥ бюлетен≥ Ї документами сувороњ зв≥тност≥. ѕункт 17 ст. 9 «акону Ђѕро л≥цензуванн¤ певних вид≥в господарськоњ д≥¤льност≥ї ч≥тко ф≥ксуЇ, що виготовленн¤ ц≥нних папер≥в ≥ документ≥в сувороњ зв≥тност≥ п≥дл¤гаЇ л≥цензуванню в обовТ¤зковому пор¤дку. Ѕюлетен≥ друкувалис¤ на 487 пол≥граф≥чних п≥дприЇмствах. ¬одночас, сайт ћ≥н≥стерства ф≥нанс≥в п≥дтверджуЇ на¤вн≥сть таких л≥ценз≥й лише у 4 друкарень з 487, що становить менше 1% в≥д загальноњ к≥лькост≥. ƒрук бюлетен≥в не супроводжувавс¤ системою контролю та захисту, ¤к≥ передбачен≥ д≥ючим законодавством. ÷е було доведено ви¤вленн¤м великих обс¤г≥в бюлетен≥в-фальшивок за к≥лька дн≥в до дн¤ голосуванн¤ представниками р≥зних пол≥тичних сил та м≥жнародними спостер≥гачами в р≥зних рег≥онах (’арк≥в, ≤вано-‘ранк≥вськ, ’мельницький, ќдещина), що не залишаЇ сумн≥в≥в в тому, що ц¤ технолог≥¤ маЇ загальнонац≥ональний характер. —илов≥ структури ”крањни, ¤к≥ мусили припинити ц≥ антизаконн≥ д≥њ, навпаки вз¤ли цей процес п≥д св≥й захист. ¬с≥ речов≥ докази та в≥деозаписи, ¤к≥ п≥дтверджують цей масштабний злочин Ї в розпор¤дженн≥ опозиц≥йних сил.

—ама кампан≥¤ проходила п≥д грубим тиском влади на опозиц≥йн≥ парт≥њ, њхн≥х кандидат≥в та представник≥в у виборчих ком≥с≥¤х. Ќайпоширен≥шим прийомом проти неугодних кандидат≥в стало зал¤куванн¤ учасник≥в виборчого процесу з боку правоохоронних орган≥в, погрози позбавити роботи опозиц≥йних кандидат≥в, ¤к≥ працюють в державному сектор≥, ¤к-то л≥кар≥, вчител≥, чиновники. ¬ де¤ких м≥стах було санкц≥оновано арешти кандидат≥в в мери, ¤к≥ мали шанс виграти у висуванц≥в ѕарт≥њ рег≥он≥в. ¬ багатьох випадках опозиц≥йних кандидат≥в зн≥мали з виборчих перегон≥в, користуючись чисельною перевагою представник≥в влади у виборчих ком≥с≥¤х. ¬ ц≥лому по вс≥й крањн≥ б≥льше двох тис¤ч кандидат≥в в депутати, кандидат≥в на посади с≥льських, селищних, м≥ських гол≥в було зн¤то або з застосуванн¤м репрес≥й силових структур, або внасл≥док замовних р≥шень суду, або ¤к результат беззаконних д≥й п≥дконтрольних територ≥альних виборчих ком≥с≥й. “ак само незаконно були зн¤т≥ з виборчих перегон≥в де¤к≥ пол≥тичн≥ парт≥њ рег≥онального значенн¤ т≥льки тому, що вони мали вс≥ шанси ув≥йти в м≥сцев≥ ради на противагу правл¤ч≥й парт≥њ нового ѕрезидента. ƒетальн≥ списки вс≥х кандидат≥в та парт≥й, ¤к≥ незаконно позбавлен≥ права брати участь у виборах, а також неправосудн≥ р≥шенн¤ суд≥в, ¤к≥ заф≥ксували це беззаконн¤ Ї в нашому розпор¤дженн≥ та будуть оприлюднен≥.

Ўирокого розмаху набули зловживанн¤ ≥з невмотивованим голосуванн¤м на дому. ÷е Ц один з ≥нструмент≥в фальсиф≥кац≥њ в ”крањн≥, ¤кий виник до 2004 року ≥ ¤кий тепер в≥дновлено владою. ” де¤ких област¤х к≥льк≥сть тих, хто ви¤вив бажанн¤ голосувати поза межами виборчоњ д≥льниц≥, р≥зко зб≥льшилась нав≥ть у пор≥вн¤нн≥ з другим туром президентських вибор≥в 2004 року.

ѕ≥сл¤ такоњ специф≥чноњ п≥дготовчоњ роботи до проведенн¤ м≥сцевих вибор≥в говорити про њх чесн≥сть та демократичн≥сть можна або внасл≥док необ≥знаност≥ або в≥двертоњ заангажованност≥.

ќкремоњ оц≥нки заслуговуЇ орган≥зац≥¤ голосуванн¤ в день вибор≥в та п≥сл¤ нього. Ќа 10:00 ранку 2 листопада ще не оприлюднено оф≥ц≥йноњ ≥нформац≥њ про к≥льк≥сть виборц≥в, ¤к≥ брали участь у голосуванн≥, що св≥дчить про те, що фальсиф≥кац≥њ повним ходом йдуть по вс≥й крањн≥ на р≥вн≥ безконтрольних д≥льничних та територ≥альних виборчих ком≥с≥й. Ќа вс≥х попередн≥х виборах у минул≥ роки такого порушенн¤ не допускалось.

¬ розпор¤дженн≥ опозиц≥йних сил Ї тис¤ч≥ доказ≥в, ¤к≥ оформлен≥ зг≥дно украњнського законодавства. ¬они св≥дчать про на¤вн≥сть в д≥льничних ком≥с≥¤х п≥дсумкових протокол≥в, п≥дписаних або п≥дписаних ≥ заповнених ще до початку виборчоњ компан≥њ, багаточисельн≥ випадки на¤вност≥ у д≥льничних ком≥с≥й зайвоњ к≥лькост≥ бюлетен≥в дл¤ голосуванн¤, вкиданн¤ бюлетен≥в в скриньки дл¤ голосуванн¤ та на столи дл¤ п≥драхунку голос≥в п≥сл¤ завершенн¤ голосуванн¤. ¬с≥ ц≥ неподобства в≥дбувалис¤ одночасно з закритт¤м д≥льничних та територ≥альних ком≥с≥й дл¤ контролю з боку спостер≥гач≥в та представник≥в незалежних «ћ≤. ѓх просто викидали силою з територ≥й виборчих ком≥с≥й невстановлен≥ особи з крим≥нальною зовн≥шн≥стю.

“епер≥шн¤ влада поклала край започаткован≥й п≥сл¤ ѕомаранчевоњ революц≥њ традиц≥њ проведенн¤ чесних вибор≥в. ¬она згортаЇ демократ≥ю в ”крањн≥, ≥ в рамках цього процесу св≥домо демонтуЇ механ≥зм в≥льних та прозорих вибор≥в, ¤кий хоче зам≥нити регул¤рними фарсами ≥з заздалег≥дь в≥домим результатом.

ћи вважаЇмо ц≥ вибори такими, що в≥дбулис¤ нечесно з великими системними фальсиф≥кац≥¤ми та з порушенн¤м фундаментального права громад¤н ”крањни на в≥льне волеви¤вленн¤. « нами погоджуютьс¤ 59% громад¤н ”крањни, ¤к≥ за даними м≥жнародноњ орган≥зац≥њ IFES вважають вибори сфальшованими ≥ саме тому на них просто не зТ¤вились.

«а цим же опитуванн¤м в чесност≥ вибор≥в переконан≥ лише 8,5% громад¤н. ”крањнське сусп≥льство св≥й вирок вже винесло.

÷≥ м≥сцев≥ вибори Ї великим тренуванн¤м, випробовуванн¤м системних фальсиф≥кац≥й дл¤ наступних парламентських та президентських вибор≥в. ≤ ¤кщо зараз це вс≥ма украњнськими та м≥жнародними демократичними силами не зупинити на початку ≥стор≥њ, влада сприйме це ¤к карт-бланш на подальший наступ на демократ≥ю, права та свободи людей, на створенн¤ в ”крањн≥ авторитарного режиму, чужого ¤к народу ”крањни, так ≥ вс≥й Ївропейськ≥й цив≥л≥зац≥њ.

ƒо за¤ви додаЇмо стислий перел≥к найб≥льш кричущих порушень та зловживань п≥д час проведенн¤ м≥сцевих вибор≥в в ”крањн≥.

ѕарт≥¤ Ђ¬ќ ЂЅатьк≥вщинаї

ѕарт≥¤ Ђ–еформи ≥ пор¤докї

ѕарт≥¤ ЂЌародний –ух ”крањниї

ѕарт≥¤ ЂЌародна самооборонаї

ѕарт≥¤ захисник≥в ¬≥тчизни

ѕарт≥¤ Ђ”крањнська платформаї

 

 
 
  

Design by PacificWebArt
Hosted by uCoz
Hosted by uCoz